روشهای خانگی درمان زانو درد، مواردی هستند که برای کاهش درد زانو در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. بهتر است یک بار برای همیشه این موارد را به خاطر بسپارید.

استراحت و بالا بردن زانو از سطح بدن:

برای کاهش تورم و کاهش فشار روی مفاصل، از فعالیت‌هایی که به زانوها فشار وارد می‌کنند خودداتری کنید. پا را بالاتر از سطح بدن قرار دهید و استراحت کنید.

کیسه یخ:

هر چند ساعت یکبار یک کیسه یخ یا کمپرس سرد روی زانوی آسیب دیده قرار دهید. این کار را به مدت 15 تا 20 دقیقه انجام دهید. این موضوع می تواند به کاهش درد و التهاب کمک کند. یخ برای درد حاد، التهاب (تورم) و آسیب های جدید استفاده می شود. هنگامی که صدمه به وجود می‌آید، آسیب بلافاصله ملتهب می شود، که شامل تورم، درد و قرمزی است. استفاده از یخ به باریک شدن رگ های خونی کمک می کند و تورم را کم می کند.

افرادی که زیاد ورزش می کنند باید بعد از ورزش از یخ استفاده کنند نه از گرما. یخ به کاهش تورم ناشی از تمرینات ورزشی سنگین کمک می کند. از طرف دیگر گرما می تواند تورم را افزایش داده و از بهبودی عضلات جلوگیری کند. اگر تصمیم دارید مفصل، آسیب یا عضله را سرد کنید، این کار را هر بار 20 دقیقه انجام دهید. حتماً بین هر دفعه یک ساعت به خود استراحت دهید و یخ را مستقیماً روی پوست قرار ندهید.

Top 10 Home Remedies for Knee Pain

گرما درمانی:

از یک پد گرم کننده، حوله گرم یا حمام آب گرم برای اعمال حرارت به زانو استفاده کنید. گرما می تواند به آرامش عضلات، بهبود جریان خون و کاهش درد کمک کند. اعمال گرما باعث انبساط رگهای خونی و افزایش جریان خون می شود. هیچ دستورالعمل پذیرفته شده جهانی برای زمان استفاده از گرما یا سرما درمانی در مفاصل آرتروز وجود ندارد و توصیه ها متفاوت است. به افراد مبتلا به استئوآرتریت توصیه می شود که هم با گرما و هم سرما درمانی را آزمایش کنند تا بهترین نتیجه را برای آنها پیدا کنند.

باند کشی:

زانوی آسیب دیده را با بانداژ فشاری یا زانوبند بپیچید تا از آن حمایت کنید و تورم را کاهش دهید. تقریباً برای تمام دردهای زانو، ورزش می تواند کمک کننده باشد. استفاده از باند کشی یک راه عالی برای افزایش مقاومت زانو است که می تواند به تقویت زانوهای شما کمک کند. باندهای کشی می توانند به شما کمک کنند تا با دقت و ملایمت بازتوانی کنید. در نهایت، باندهای ورزشی زانو می توانند به پیشگیری از آسیب کمک کنند.

 

بیشتر مطالعه بفرمایید: کلینیک درد چیست و 6 راه درمان موثر زانو درد

 

ورزش ملایم یکی از روشهای خانگی درمان زانو درد:

برای خشک نشدن مفصل زانو و تقویت عضلات اطراف، ورزش های کم تاثیر مانند پیاده روی، شنا یا دوچرخه سواری را انجام دهید. برای انجام تمرینات مناسب با یک متخصص درد یا فیزیوتراپیست مشورت کنید.

خیساندن نمک اپسوم:

نمک اپسوم را به یک تشت آب گرم اضافه کنید و زانو خود را به مدت 15 تا 20 دقیقه در آن خیس کنید. نمک اپسوم می تواند به تسکین درد و کاهش التهاب کمک کند.

زردچوبه:

زردچوبه را در رژیم غذایی خود بگنجانید یا از مکمل های زردچوبه استفاده کنید. زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش درد زانو کمک کند.

 

استفاده از زردچوبه یکی از درمانهای مناسب برای زانو درد می باشد
استفاده از زردچوبه یکی از درمانهای مناسب برای زانو درد می باشد

 

ماساژ دادن:

برای بهبود گردش خون، کاهش تنش عضلانی و کاهش درد، ناحیه زانو را با حرکات دایره ای به آرامی ماساژ دهید.

کاهش وزن یکی  از روشهای خانگی درمان زانو درد:

برای کاهش فشار روی مفاصل زانو، وزن مناسبی را حفظ کنید. اضافه وزن می تواند به درد زانو کمک کند و شرایط موجود را تشدید کند.

کفش مناسب و  کفی کفش با کیفیت:

کفش‌های حمایتی و راحت بپوشید که بالشتک مناسبی برای پاها و تراز مناسب برای زانوها ایجاد می‌کنند. در برخی موارد، درج های ارتز یا اصلاح کفش ممکن است برای ارائه پشتیبانی اضافی توصیه شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *